Problem med Exchange Active Sync på Android 4.2.2

För ett tag sedan passade jag på att uppdatera min Android telefon till den senste versionen. Detta resulterade i att min telefon slutade synka epost. Det enda som hände var att när jag startade epost applikationen sa den “Väntar på synk”… efter lite efterforskning hittade jag denna forumpostning på Office 365 community support

Längst ner i tråden finns lösningen på problemet:

1. Gå till Inställningar – Dataanvändning – (den lilla … menyn i höger hörn) – Automatisk datasynkronisering (Aktivera)

2. Ta bort och lägg till ditt epostkonto

För att kontrollera att det fungerar som det skall kan man kontrollera Inställningar – Säkerhet – Enhetsadministratörer. Verifiera att E-post är en av de aktiva enhetsadminsitratörerna

Länk

http://community.office365.com/en-us/forums/158/t/77594.aspx

Johan

One thought on “Problem med Exchange Active Sync på Android 4.2.2”

  1. Toppen, upplevde samma problem och nu funkar det klockrent.
    Tack för hjälpen!

Leave a Reply